2015.04.16
Budapesti Helyi Csoport

Tavaszi túra a Tétényi-fennsíkon

Az idei első igazi tavaszi kirándulásunkat Budapest talán legfontosabb helyi védettségű területére, a Tétényi-fennsíkra vezettük.

A Zöld Jövő Egyesülettel immáron 5 éve, minden év februárjában élőhelykezelést is végzünk, amelynek eredményét is szerettük volna bemutatni. 9:15-kor Bajor Zoltán köszöntötte a több mint 70 érdeklődőt. Külön örömünkre szolgál,t hogy sok kisgyerekes család is jött erre az alkalomra. A könnyű kb. 4 km-es túrát 4 óra alatt tettük meg, egészen a fennsík Budaörshöz tartozó részéig elsétáltunk. A madármozgás nem volt túl erős, de azért néhány kora tavaszi madárfajjal találkoztunk. Többek között ilyen volt cigánycsuk és a kis poszáta. Két ragadozó madárfajt sikerült megfigyelnünk,  egerészölyvet és a vörös vércsét. A kirándulás fókuszában inkább a most növényfajok álltak, amelyekből jó néhány érdekeset sikerült megtalálnunk. Ilyen volt a leánykökörcsin, a fekete kökörcsin, a pusztai meténg, a henye boroszlán és a tavaszi hérics.
Mindenkit szeretettel várunk további tavaszi programjainkra, amelyekről hamarosan tájékoztatást adunk. Elöljáróban annyit, hogy április 30-án rendezzük a Fülemülék Éjszakáját, és több alkalommal szervezünk odúellenőrzési bemutatót budapesti helyszíneken.

Az egyik tanösvény tábla (Fotó: Lendvai Csaba)