2014.11.02
Budapesti Helyi Csoport

Újabb sikeres élőhelykezelési akció a Homoktövis újpesti élőhelyén

A Homoktövis újpesti élőhelyén (2014. október 25-én) 14. alkalommal szerveztünk élőhelykezelési akciót.

9 óra után Bajor Zoltán köszöntötte a megjelenteket, majd bemutatta a területet. Ismét több középiskolás csoport érkezett, hogy közösségi szolgálatuk egy részét nálunk töltsék. A homoktövis cserje csak ezen az egy helyen él vadon Magyarországon, emellett a terület számtalan védett védett növénynek, gerinctelen és gerinces állatfajnak ad otthont, ezért védelméhez a maihoz hasonló összefogás szükséges. A programon megjelent 90 fővel először terepbejárást tartottunk, és ismertettük az elvégzendő feladatokat.

Dolgozunk. (Fotó:Lendvai Csaba )

Az aljnövényzet tisztító gép használatában jártas önkéntesek vágták a cserjéket, míg a többiek az általuk levágott anyagot hordták le a 2 hektárnyi megtisztított gyepről. A 22 védett növényfajról is híres élőhelyen az elmúlt 9 évben egyre nagyobb részeket tudtunk kezelni, így a terület egyre szebb homokpuszta gyep képét mutatja a hatékony munkának köszönhetően.

A kezelt terület egy szelete. (Fotó: Lendvai Csaba)

Kocsi Attila madárgyűrűzési bemutatója nagyon népszerű volt. (Fotó: Lendvai Csaba)

Az ebéddel egybekötve most is volt madárgyűrűzési bemutató. Önkénteseink számára folyamatosan szendvicsekkel és teával kedveskedtünk, amelynek elkészítésében Kazárné Kati és csapata voltak segítségünkre! Szakemberünk, Kocsi Attila és segítője Láng Rita összesen 91 madarat fogott, amelyek 12 fajhoz tartoztak. Kézre került nagy és közép fakopáncs, szén-, barát-, és  kék cinege, csuszka, erdei pinty, zöldike, őszapó, meggyvágó, fekete rigó és sárgafejű királyka.
Köszönjük minden résztvevőnek és segítőnek a munkát!

A nap során fogott fajok válogatása. (Fotók: Lendvai Csaba)