Bükki Helyi Csoport

IV. Miskolci Bagolyles 2017. 01. 28.

-
,

Magyarország

Helyszín: a Miskolci Egyetem parkjában (a Főépület és a könyvtár közötti sétányon) és a Főépület előterében

Időpont: 2017. január 28-án 13 és 17 óra között

Szervező: Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület Bükki Helyi Csoport

A program célja a figyelemfelkeltés, hogy az ember közelében (sokszor városi környezetben is) lépten-nyomon megfigyelhetünk érdekes természeti jelenségeket, állatokat, növényeket, csak figyelmesen kell járnunk.

Program:

A parkban:

- bemutató madárgyűrűzés a Bükki HCs. által üzemeltetett közeli etetőnél (13.00, 14.00, 15.00 és 16.00-kor)
- nappalozó erdei fülesbaglyok távcsöves megfigyelése (13.30, 14.30, 15.30, 16.30-kor)
- vezetett madármegfigyelő séta a tóhoz 14.30-kor; (aki nem rendelkezik távcsővel, néhányat tudunk kölcsön adni)
- sötétedés után (kb. 17.00) a kirepülő baglyok megfigyelése
- fáramászás kötéltechnikával, nem csak gyerekeknek

Az épületben:
- madárvédelmi eszközök bemutatása (énekesek, baglyok, nappali ragadozók)
- a Magyarországon megfigyelhető bagolyfajok ismertetése, színes tablók és mérethelyes ábrák segítségével
- baglyokkal foglalkozó tesztek kitöltése (diákok és felnőttek számára); a kitöltők között nyereményeket sorsolunk ki!
- bagolyköpet-vizsgálat
- madárfészek-készítés
- fotókiállítás Kurti Gábor, Lehoczky Krisztián, Nehézy László és Ujhelyi Sándor madaras fényképeiből
- Csipogó játszóház: Az óvodás és általános iskolás  gyerekek fa kirakókkal, memória játékokkal ismerkedhetnek meg az életközösségek fajairól. A nagyobbak óriás társasjátékkal fejleszthetik tudásukat a ragadozómadár védelem terén. A felnőtteket kép és betű kvíz várja. A madártoll tippelő és a fészekbemutató betekintést nyújt a madarak meglepő változatosságába.

Az első 50 vendég, aki a benti helyszínen az MME standjánál a látogatók könyvét aláírja, ajándék vászonszatyrot kap!

A meghívott kiállítók ügyességi feladatokkal, játékokkal, állatsimogatóval és sok egyébbel színesítik a Bagolyles műsorát.

Közreműködők: Mályi Madármentő Állomás, Mészáros György kézműves, madáretető-készítő, Miskolci Állatkert és Kultúrpark, Miskolci Gombász Egyesület, Alsódobszai Hernádnémeti Természetvédelmi és Sport Egyesület (ATE)

Kérjük a látogatókat, hogy a bemutatott állatok biztonsága érdekében kutyát NE hozzanak a rendezvényre!

Ajánlott a réteges öltözködés!

Az egyetem épületében mosdó és melegedési lehetőség lesz!

További programelemek és kiállítók is várhatók!