Tiszalúci Gyűrűzőtábor - Madarássz velünk!

2017. július 22. 08.00 - 2017. augusztus 6. 16.00

A tábor minden évben két hétig várja a látogatókat A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület Bükki Helyi Csoportjának szervezésében, több gyűrűző és "táborlakó" önkéntes segítségével! A madárbarátoknak érdemes hozzánk ellátogatniuk, mert ritkán vagy alig látott madárfajokkal ismerkedhetnek meg!

A tábor idei időpontja: 2017.július 22 - augusztus 6.

Karmazsinpirók a Tiszalúci gyűrűzőtáborban 2015 nyarán (Fotó: Porteleki Szilvia)

Hol?

A táborba Tiszalúctól Tiszadob felé haladva a községtől kb. 3 km-re az egyetlen jobb oldali betonozott úton kell lefordulni a tanyáig, majd itt újra jobbra a földúton kb. 300 m után ismét jobbra a bokroson keresztül vezető úton jutunk arra a nyílt területre ahol már meglátni a sátrakat. Koordináta: 48°00'46.94"É, 21°05'23.41"K  (WGS84),  802367 Y, 298594 X (EOV). A műúton és további két lekanyarodási helyen táblák jelzik a tábor irányát.

Programok

Madárgyűrűzés és madármegfigyelés, emellett madárhatározás, madártani és természetvédelmi ismeretszerzés.

E vizes élőhelyen, a község határában - az eredetileg - erdőlakó madárfajokat, rigókat, cinegéket, pintyeket figyelhetjük meg, emellett pedig a nádasok énekesmadaraival ismerkedhetünk meg. A tábor közelében nádas és bokros terület is fekszik, így mindkét növényzettípus madarai a hálóba kerülhetnek. Ezen megfigyelhető csoportok, fajok: nádiposzáták, pl: nádirigó, énekes-, cserregő-, foltos nádiposzáta, függőcinege, tücsökmadarak, törpegém, cinege fajok, poszáták pl: kis-, mezei-, karvalyposzáta, gébicsek, rigók. A hálóba került madarakon kívül repülő "nagy madarak " megfigyelésére is számíthatunk, mint gólyák, gémek, ragadozómadarak.

Kékbegy (Fotó: Godó Laura)

Szállás, étkezés, fürdés

A szállást nomád körülmények közt, az étkezést pedig többnyire önellátóan oldjuk meg egy-egy közös bográcsolással és főzéssel megfűszerezve! Fürdés nap melegítette vízzel, ponyvával körülvett tábori zuhanyban, valamint mobil WC-t helyezünk ki.

Költségek

Az MME tagsággal nem rendelkezők 500 Ft/nap adomány ellenében látogathatják a tábort.

Mire készüljünk?

A vizes élőhely miatt folyamatosan kell számítani a szúnyogok jelenlétére. Ajánlott napközben is a zárt cipő vagy bakancs, szellős hosszú nadrág és hosszú ujjú ing, kalap, esetleg szúnyogriasztó használata.

Ajánlott ruházat, felszerelés

A fentebb leírt ruházaton kívül még melegebb zárt ruházat estére, gumicsizma a nádasba, esőkabát, papucs, elemlámpa. Olvasnivaló, esetleg kisebb társasjátékok napközbenre, amikor kevesebb a madár. Távcső, fényképezőgép. Tányér, evőeszköz, pohár, papír törlő; tisztálkodó szerek, törülköző, egyéni gyógyszerek.

Jelentkezés, további információ

Előzetes bejelentkezés a 30/2070-225 telefonszámon Somoskői Péter MME Bükki HCS alelnökénél lehetséges! Várjuk mind a madarászni vágyók, mind a lelkes "táborlakó", segédkező önkéntesek segítségét!

A táborban 14 év alatti gyerekek csak szülő vagy nagykorú kísérő felügyeletével vehetnek részt! Kutyát hozni nem ajánlott!

A tábort a Bükki Nemzeti Park Igazgatóság támogatja.

Fotó: Tóth Pál