Bükki Helyi Csoport

V. Tiszalúci Gyűrűzőtábor (2018.07.21 - 08.05.)

-
,

Magyarország

Az MME Bükki Helyi Csoportjának tiszalúci gyűrűzőtábora minden évben két hétig várja a látogatókat, több gyűrűző és "táborlakó" önkéntes segítségével. A madárbarátoknak érdemes hozzánk ellátogatniuk, mert ritkán vagy alig látott madárfajokkal ismerkedhetnek meg! Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

A tábor idei időpontja: 2018. július 21. szombat - augusztus 5. vasárnap,

Tábor építése:
07.21. szombaton, kb. 9 órától (gyűrűzés kb. 17 órától),
Tábor bontása: 08.05. vasárnap (gyűrűzés kb. 10 óráig).

Érdekesség a második táborból: Karmazsinpirók (Fotó: Porteleki Szilvia)

Hol?

Kesznyéteni Tájvédelmi Körzet, Bátka-köz (Bükki Nemzeti Park Igazgatóság).

A táborba Tiszalúctól Tiszadob felé haladva a községtől kb. 3 km-re az egyetlen jobb oldali betonozott úton kell lefordulni a tanyáig, majd itt újra jobbra a földúton kb. 300 m után ismét jobbra a bokroson keresztül vezető úton jutunk arra a nyílt területre ahol már meglátni a sátrakat. Koordináta: 48°00'46.94"É, 21°05'23.41"K  (WGS84),  802367 Y, 298594 X (EOV). A műúton és további két lekanyarodási helyen táblák jelzik a tábor irányát.

Programok:

Madárgyűrűzés és madármegfigyelés, emellett madárhatározás, madártani és természetvédelmi ismeretszerzés.

E vizes élőhelyen, a község határában - az eredetileg - erdőlakó madárfajokat, rigókat, cinegéket, pintyeket figyelhetjük meg, emellett pedig a nádasok énekesmadaraival ismerkedhetünk meg. A tábor közelében nádas és bokros terület is fekszik, így mindkét növényzettípus madarai a hálóba kerülhetnek. Ezen megfigyelhető csoportok, fajok: nádiposzáták, pl: nádirigó, énekes-, cserregő-, foltos nádiposzáta, függőcinege, tücsökmadarak, törpegém, cinege fajok, poszáták pl: kis-, mezei-, karvalyposzáta, gébicsek, rigók. A hálóba került madarakon kívül repülő "nagy madarak " megfigyelésére is számíthatunk, mint gólyák, gémek, ragadozómadarak.

Szállás, étkezés, fürdés:

A szállást nomád körülmények közt, az étkezést pedig többnyire önellátóan oldjuk meg egy-egy közös bográcsolással és főzéssel megfűszerezve! Fürdés nap melegítette vízzel, ponyvával körülvett tábori zuhanyban, valamint mobil WC-t helyezünk ki.

Költségek:

Az MME tagsággal nem rendelkezők 500 Ft/nap adomány ellenében látogathatják a tábort.

Mire készüljünk?

A vizes élőhely miatt folyamatosan kell számítani a szúnyogok jelenlétére. Ajánlott napközben is a zárt cipő vagy bakancs, szellős hosszú nadrág és hosszú ujjú ing, kalap, esetleg szúnyogriasztó használata.

Ajánlott ruházat, felszerelés:

A fentebb leírt ruházaton kívül még melegebb zárt ruházat estére, gumicsizma a nádasba, esőkabát, papucs, elemlámpa. Olvasnivaló, esetleg kisebb társasjátékok napközbenre, amikor kevesebb a madár. Távcső, fényképezőgép. Tányér, evőeszköz, pohár, papír törlő; tisztálkodó szerek, törülköző, egyéni gyógyszerek.

Jelentkezés, további információ:

Előzetes bejelentkezés a 30/2070-225 telefonszámon Somoskői Péter MME Bükki HCS alelnökénél lehetséges! Várjuk mind a madarászni vágyók, mind a lelkes "táborlakó", segédkező önkéntesek segítségét!

A táborban 14 év alatti gyerekek csak szülő vagy nagykorú kísérő felügyeletével vehetnek részt! Kutyát hozni nem ajánlott!

A tábort a Bükki Nemzeti Park Igazgatóság támogatja.