Fotó: RSPB Images

Nemzedékek nőttek fel úgy, hogy megszokták maguk körül az apró, kedves széncinegék, kék cinegék látványát. Az odúban lakó és fészkelő madarak még városi környezetben is megtalálták maguknak azokat az öreg, odvas fákat, amelyek odúiban biztonságosan költhették ki fiókáikat.

Sokan talán észre sem veszik, helyenként mennyivel kevesebb odúlakó madár él ma körülöttünk. Csak azt érzékelik, hogy „elszürkül” a településeink madárvilága, hiányzik a cinkék sárgája és kékje, a rozsdafarkú és a búbosbanka vöröse.

Hogy mi az oka ennek?

Az élőhely radikális megváltozása, vagyis, hogy ezek a madarak nem találnak lakó- és fészkelőhelyet a rohamosan átalakuló városi közegben.

De miért is baj ez?

Nos, amikor a madarakról beszélünk, akkor az egész természeti környezetünkről van szó. A madarak jó indikátorai, jelzőfajai annak, ahogy a környezetünkkel bánunk, így jelenlétük az emberi élet minőségéről is sokat elmond. Ha kevesebb az odúlakó madár, akkor az azt mutatja, hogy kevesebb a költőhely és a táplálék, amit okozhat a jelentős vegyszerhasználat, az öreg fák kivágása és sok más környezetromboló emberi beavatkozás is.

Hozzuk vissza a színeket! Szoktassuk vissza az odúlakó madarakat a városi, falusi közegbe! Igenis, tehetünk érte. Méghozzá nem is olyan bonyolult módon.

A mesterséges odúk kihelyezése, megfigyelése és gondozása nemcsak hasznos, de élményt jelentő munka is. Igazi siker, amikor a madarak birtokba veszik az általunk kihelyezett odút, etetőt, itatót. Amikor nap mint nap figyelhetjük életüket, és napról napra érzékelhetjük, hogyan lesznek egyre többen a kertünkben, az utcánkban, a környékünkön.

Egyesületünk régóta igyekszik a lehető legtöbb tudást átadni a madarakról, élőhelyeikről és arról, hogy a hétköznapokban mit tehetünk azért, hogy a madarak jobban érezzék magukat velünk, emberekkel. Madárbarát Kert programunk keretében ehhez nyújtunk részletes útmutatást.

Az Ön támogatására azért van szükség, hogy ezt a munkát ne kelljen abbahagynunk. Hogy a városokba újra visszatérhessenek a színek: a kék, a sárga, a vörös; és a gyerekek, unokák is megtanulhassák, amit mi tudtunk: hogyan néz ki és hol él a széncinege, a kék cinege, a házi rozsdafarkú, a búbosbanka.

Ehhez a munkához kérjük nagylelkű támogatását!

Segítse adományával a madárvédő munkát!

• Fontos, hogy mesterséges odúkat helyezzünk ki, és ezeket gondozzuk, fenntartsuk. 1000 forinttal Egyesületünk odúprogramját támogatja!
  • Minél több tudást, tapasztalatot szeretnénk megosztani az érdeklődőkkel, a madarakat szerető emberekkel, hogy megvédhessük a legvédtelenebb tollas barátainkat! 2000 forinttal a tudásátadást támogatja!
  • A biztonságos élőhely a madarak túlélését jelenti. 5000 forinttal Egyesületünk élőhelyvédelmi munkáját és a Madárbarát kert programot támogatja!

Az odúk lekezelve, kihelyezésre készen
(Fotó: Bajor Zoltán)

Fontos a rendszeres ellenőrzés és karbantartás (Fotó: Orbán Zoltán)​

A nyilvános odútelep ellenőrzések során a lakosság is megismerkedhet tevékenységünkkel (Fotó: Orbán Zoltán)

1.

Teljes összeg

2.

Ellenőrizze adatait

(Amennyiben adataiban változás következett be, kérjük, javítsa azokat!) (A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező)

Dátum formátum (1974-01-06)

Kérem adja meg a Felhasználó nevet a fiók létrehozásához.

Már van fiókja? Lépjen be, hogy ne kelljen újra kitöltenie az adatait!
Máskor is adományozna? Regisztráljon, hogy ne kelljen újra kitöltenie az adatait!

Fizetési opciók

[x] Kérem küldjenek részemre készpénz átutalási megbízást!