Új idők jönnek!

2020 márciusában egy mindenkit érintő újabb időszámítás kezdődött. Az élet új fordulatot vett, minden egy kicsit lelassult, átalakult. A kezdeti sokk után talán kicsit több idő jutott elgondolkodni az élet fontos dolgain, együtt lenni a szeretteinkkel és azzal, illetve azokkal foglalkozni, amik és amelyek igazán számítanak.

Megosztanánk Önnel pár gondolatot a madárvilágról, azokról az élőlényekről, akik szüntelenül a fennmaradásunkért tevékenykednek.

Az emberiségnek szüksége van a madarakra – sokkal jobban, mint gondolná.

Lássuk miért!

A következőkben bemutatjuk, miért nélkülözhetetlenek a madarak a világ ökoszisztémáinak működésében.

1. Kártevők elleni küzdelem: a mezőgazdasági területek fontos felvigyázói, a növények egészségének őrzői.

2. A természet takarítói: nincs is jobb és talán ismertebb példa a keselyűknél, akik az elhullott tetemektől tisztítják meg a környezetet, de ugyanezt teszik itthon az egerészölyvek is.

3. Beporzás: a méheken kívül ebben a feladatban még a madarak is részt vállalnak. Élelmiszernövényeink, illetve a gyógyászati célokra termesztett növények kb. 5%-át globálisan madarak porozzák be.

4. Növényi magok terjesztői:  a madárürülék is lehet hasznos, mivel a madarak az elfogyasztott magvakat utazásuk során újabb és újabb élőhelyekre juttatják el.

5. A természet egyensúlyának fenntartói: a madarak biztosítják a növények és növényevők, ragadozók és zsákmányállatok között fennálló egyensúlyt.

6. Korallzátonyok megmentői: a tengeri madarak ürüléke segíti a korallzátonyok tápanyag utánpótlását, ezzel biztosítja az ott található életközösségek fennmaradását.

7. Bolygónk egészségének hírnökei: mivel minden környezeti változásra gyorsan reagálnak, a madarak azok, akik legkorábban figyelmeztetnek minket az egész világot érintő problémákra, mint például a klímaváltozás hatásaira is.

Nem összeesküvés elmélet, hanem tény, hogy a világunkban minden mindenre hatással van. Ezért is fontos tisztában lenni azzal, hogy az ember felelőssége megkérdőjelezhetetlen.

Szeretnénk hinni, hogy még nem késő és hogy lehet tenni a jövőnkért, azért hogy a meglévő fajok és a sokszínűség megmaradjanak!

Egyesületünk ezért dolgozik, és ezért kérjük az Ön támogatását is.
Segítse munkánkat, őrizzük meg a jövőnket!

És ha ideje engedi és lehetősége van rá, lássa vendégül a telente hazánkban tartózkodó madarakat. Tudta, hogy több mint 150 madárfaj tölti nálunk a telet?

Ezek közül akár 50 különböző is megfordulhat az etetőkön, itatókon. Gyönyörködjön bennük és ne felejtse el, ha elkezdi őket gondozni, ők a tavasz beköszöntéig számítanak Önre!

• 2000 forinttal a tudásátadást és a gyermekek oktatását támogathatja, hogy felfedezzék a természetet és észrevegyék a benne zajló kölcsönhatásokat.

• 3000 forinttal a mindennapi madaraink monitoringját, a madarak életének megismerését segítheti elő, így kaphatunk képet az aktuális folyamatokról.

• 5000 forinttal hozzájárulhat a téli madárbarát teendők elvégzéséhez, odútelepek takarításához, karbantratásához és új odúk gyártásához.

1.

Teljes összeg

2.

Adja meg adatait

(A csillaggal jelölt mezők kitöltése kötelező)

Dátum formátum (1974-01-06)

Kérem adja meg a Felhasználó nevet a fiók létrehozásához.

Már van fiókja? Lépjen be, hogy ne kelljen újra kitöltenie az adatait!
Máskor is adományozna? Regisztráljon, hogy ne kelljen újra kitöltenie az adatait!