2016. 05. 02.

Idén is megrendezésre kerül a Jókai-kertben a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME), a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság (DINPI) és a Petőfi Irodalmi Múzeum (PIM) jóvoltából a Madarak és Fák napi ingyenes rendezvény.

2016. 04. 27.

Sok szeretettel várjuk az érdeklődőket Európa legnagyobb partifecske telepének meglátogatása Szabolcs-Zalkod térségében hajóval, Dr. Szép Tibor, a partifecskék kutatójának kalauzolásával.

A Madárhatározó ikonja
2016. 04. 19.

Az MME és a Farkaskölykök Ifjúsági Egyesület Android és iOS rendszereken futó mobiltelefonos alkalmazása hazánk 157 leggyakoribb madárfajának határozásában segít.

Küszvágó csér fióka (Fotó: Orbán Zoltán)
2016. 04. 07.

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) rajzpályázatot hirdet "Tavaszi csibék" címmel.

Fülemülék éjszakája (Fotó: Orbán Zoltán)
2016. 04. 07.

Az elkövetkező hetek kora esti és éjszakai óráiban hangzik fel országszerte a világ egyik legszebb hangú madarának, a fülemülének az éneke. Hallgassa meg Ön is! Az MME minden év áprilisában és májusában Fülemülék éjszakája programokkal várja az érdeklődőket. A hírt folyamatosan frissítjük az új helyszínekkel, kérjük kövesse nyomon a változásokat!

Sarat gyűjtő füsti és molnárfecske (Fotó: Orbán Zoltán).
2016. 04. 03.

Miközben az elmúlt másfél évtizedben a hazai fecskeállomány fele eltűnt az ereszek alól, a madárcsoport szerepe a klímaváltozás miatt egyre fontosabbá válik az emberek, társ- és haszonállataink egészségvédelme szempontjából.

Az MME Mindennapi Madaraink Monitoringja honlapfelülete (mmm.mme.hu)
2016. 05. 05.

Az  MME Monitoring Központja elkészítette két élőhelytípus leggyakoribb hazai madárfajai állományváltozásának elemzését az 1999-2015 között eltelt 17 évre visszatekintve.

Az MME munkatársai a TeSzedd akción.
2016. 05. 04.

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület tavaly óta vesz részt aktívan a TeSzedd akciósorozat budapesti helyszínein. 2016-ban, az április 28-a és május 1-e között megrendezett programon belül a Főkert Nonprofit Zrt.-vel, a Fővárosi Rendészeti Igazgatóság Természetvédelmi Őrszolgálatával, valamint a Budapesti Természetbarát Sportszövetséggel közösen szerveztük meg akciósorozatunkat, mely a főváros helyi védettségű területeinek megtisztítására irányult.

2016. 05. 04.

2016. május 18-22. között immár második alkalommal rendezik meg Gödöllő szívében a Nemzetközi Természetfilm Fesztivált.

2016. 04. 29.

Most induló sorozatunk első részében izgalmas tavaszi-nyári nyomkeresésre invitáljuk az érdeklődő gyerekeket, szüleiket, nagyszüleiket és pedagógusaikat a jól ismert udvarra, a parkba, és mindenekelőtt a városokat, falvakat behálózó járdák világába.

Oldalak