2020. 01. 27.

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület Bükki Helyi Csoportja bagolylesre hívja az érdeklődőket. A rendezvény célja a figyelemfelkeltés az ember környezetében, sokszor városban is lépten-nyomon megfigyelhető, állatokra, növényekre, gombákra,  természeti értékekre, és ezek védelmére.

Fotó: Habarics Béla
2020. 01. 14.

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) rajzpályázatot hirdet „Erdei fülesbagoly” címmel óvodás, alsó tagozatos, felső tagozatos, középiskolás és felnőtt kategóriákban.

2020. 01. 13.

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület fővárosi Központi Irodája munkatársat keres, heti 40 órás pénzügyi projektasszisztens munkakör betöltésére.

2020. 01. 06.

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület Ragadozómadár-védelmi Szakosztályának Macskabagoly-védelmi Munkacsoportja 2020-ban országos szintű macskabagoly felmérést szervez.

Az erdei fülesbagoly egész évben az ember közelében él (Fotó: Orbán Zoltán)
2020. 01. 01.

Az erdei fülesbagoly Magyarország legismertebb és a lakott területeken is leggyakoribb bagolyfaja. A tavaly nyári év madara internetes lakossági szavazáson a három választható madárfajra (uráli bagoly, erdei fülesbagoly, füleskuvik) érkezett 6 576 voks közül az erdei fülesbagoly kapta a legtöbbet, így ez a faj lett az idei év madara.

Kezdő madarász képzés
2019. 12. 05.

A jelentkezés lezárult, betelt a létszám 2020.01.07.!

A tavalyi nagy sikerre való tekintettel az MME Börzsönyi Helyi Csoportja ismét két napos képzést hirdet "Kezdő madarász vagyok!" címmel. A madarász alapképzés célja, hogy a laikus madárkedvelők számára olyan tudásanyag megszerzését tegye lehetővé, melynek birtokában bárki sikerélményekkel vághasson bele a terepi madármegfigyelésbe, az etetők és itatók madarainak meghatározásába, a madárodú kihelyezés és ellenőrzés izgalmas világába.

2020. 01. 27.

Országos Sasszinkron eredmények 2004-2019 között (Forrás: MME Monitoring Központ)
2020. 01. 20.

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) a nemzetipark-igazgatóságokkal és más civil szervezetekkel együttműködve immáron 17. alkalommal szervezi meg az Országos Sasszinkront, a hazánkban telelő ragadozómadarak éves számlálását 2020. január 17-19. között.

2020. 01. 08.

Az Öreg-tavon pihenő vízimadarak többsége visszatért a tóra, sőt még máshonnan is idemenekültek a madarak, amire 16 éve nem volt példa!

Vörös kánya (Fotó: Oláh Zoltán)
2020. 01. 07.

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) Ragadozómadár-védelmi Szakosztálya 2020. január-március között újabb ragadozó madár ismereti tanfolyamot szervez Budapesten.
********* BETELT **********