2018. 11. 19.

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME), Magyarország és a térség egyik legnagyobb természetvédelmi civil szervezete oktatási és kommunikációs feladatok ellátására 1 fő teljes állású (heti 40 óra) munkatársat keres.

Nagy lilikek (Fotó: Csonka Péter)
2018. 11. 05.

Idén immáron 18. alkalommal várjuk sok szeretettel a madárbarátokat a Tatai Öreg-tó partjára, a Tatai Vadlúd Sokadalomra.

2018. 02. 07.

Egyértelműnek tűnhet, hogy a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesületnél nem kell különösebb ok arra, hogy a madarakat ünnepeljük! Ennek ellenére úgy döntöttünk, hogy csatlakozunk ahhoz a nemzetközi kezdeményezéshez, melyet 4 nagy nemzetközi szervezet, a National Geographic, az Audubon Society, a Cornell Lab of Ornithology és természetesen a BirdLife International - amely többek között az MME ernyőszervezete is - indított.

Vándorsólyom (Fotó: Michael Hanvey)
2018. 01. 01.

A vándorsólyom több évtizednyi szünet után 1997-ben költött újra Magyarországon. A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) a 20 éves évfordulóra emlékezve szenteli a világ leggyorsabb madarának 2018-at.

Fenyőszajkó portré (Fotó: Lukács Katalin Odett)
2018. 11. 19.

Az utóbbi hetekben egyre több helyről érkeznek hírek különböző madarász fórumokra, hogy fenyőszajkót (Nucifraga caryocatactes) figyeltek meg Magyarországon. A hazai madarászok, lelkes madármegfigyelők és fotósok közül még sokak fajlistájáról hiányzik ez a rendkívül dekoratív madárfaj, de az idei szezonban ez könnyen bepótolható.

Lazúrcinege - Sándorfalva, Fehér-tó, 2018.11.18. (Fotó: Barkóczi Csaba)
2018. 11. 19.

2018. november 18-án vasárnap reggel, Sándorfalva térségében, a szegedi Fehér-tó nádasában, egy hazánkban eddig nem bizonyított madárfajt, lazúrcinegét figyelt meg három madarász: Barkóczi Csaba, Domján András és Gyarmati Gábor. Ezzel 418-ra emelkedett Magyarország madárfajainak száma.

2018. 11. 12.

A  természet- és környezetvédelemben történt leépítések ügyében a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület, a Magyar Természetvédők Szövetsége és a WWF Magyarország által kezdeményezett nyílt levelet, 85 civil szervezet írt alá.

2018. 11. 11.

Az október végi hosszú hétvégre szerveztük az év utolsó herptúráját. Ezúttal a beregi Márokpapiban, az elevenszülő gyík élőhelyén jártunk.

Sokan az Európai Madármegfigyelő Napok keretében néznek először távcsőbe, teleszkópba (Fotó: Orbán Zoltán)
2018. 10. 09.

A hagyományosan október első hétvégéjére meghirdetett, 25. jubileumát ünneplő programon idén is 41 ország madártani szervezete, köztük hazánk BirdLife képviselője, a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) vett részt. Az összesített eredmények alapján Európában és Közép-Ázsiában a tavalyinál is több, legalább 956 helyszínen, több mint 5,2 millió madarat figyelt meg a 25 ezer résztvevő!

2018. 10. 03.

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület fővárosi központi irodájába (1121 Budapest Költő u. 21.) munkatársat keres irodai asszisztens munkakör betöltésére, napi 8 órás munkarendben. Jelentkezési határidő: 2018. október 22. Várható kezdési idő: 2018 november 5.

Oldalak