Dunai tarajosgőte
2015. 03. 03.

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) rajzpályázatot hirdet „Búbosok és tarajosok” címmel 2015 év madaráról – a búbosbankáról, és 2015 év kétéltűjéről – a dunai tarajosgőtéről.

Madarak és Fák Napja területi forduló, Csákvár 2014 (Fotó: www.provertes.hu)
2015. 02. 24.

A Pro Vértes Természetvédelmi Közalapítvány a 2014/2015. tanévre meghirdeti a Madarak és Fák Napja Országos Versenyt, melyre 10-14 éves (5-8. osztályos) tanulókból álló háromfős csapatok jelentkezhetnek.

Szabó Marcel, az Alapvető Jogok Biztosának Jövő Nemzedékek Érdekeinek Védelmét Ellátó Helyettese (Fotó: MTVSZ).
2015. 02. 24.

Az Alapvető Jogok Biztosának Jövő Nemzedékek Érdekeinek Védelmét Ellátó Helyettese találkozott Magyarország három legnagyobb természetvédelmi civil szervezete, az MME, az MTVSZ és a WWF Magyarország vezetőivel.

Az MME Kétéltű- és Hüllővédelmi Szakosztály 2015 februári fotópályázati felhívása a Szakosztály honlapján
2015. 02. 17.

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület Kétéltű- és Hüllővédelmi Szakosztálya (MME KHVSZ) ifjúsági fotópályázatot hirdet az „Év kétéltűje – év hüllője” címmel.

Tücsökzsákmánnyal repülő búbosbanka (Fotó: Lóki Csaba - www.lokicsaba.hu).
2015. 01. 01.

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) 1979-ben indított "Év madara" programjának célja és küldetése olyan fajok vagy madárcsoportok társadalmi szintű bemutatása, melyek védelmében a lakosság egészének vagy egyes csoportjainak - gazdálkodók, vadászok, pedagógusok - különösen fontos szerepe van.

A véletlenül készült felvételek egyike (Fotó: HELICON LIFE+).
2015. 03. 04.

Két héttel ezelőtt nagy sajtónyilvánosságot kapott, hogy a tojáskora óta követett „Remény” nevű parlagi sas egy fajtársával együtt mérgezés áldozata lett. Az ügyben nagy erőkkel folyik a rendőrségi nyomozás, amelynek részleteiről egyelőre nem közölnek információkat a hatóságok.

Víz sziklafalak között (Fotó: Kerékgyártó Róbert)
2015. 03. 04.

A három legnagyobb hazai természetvédő civil szervezet levélben kereste meg a kormányt, hogy aggodalmukat fejezzék ki az állami természetvédelem átszervezésével kapcsolatos hírek miatt.

Tengelicek és zöldike 4. emeleti erkély etetőjén (Fotó: Orbán Zoltán).
2015. 03. 03.

A március végéig, április közepéig tartó kora tavaszi időszak elsősorban nem a rovarevők, hanem a magevők számára jelent nagyobb kihívást.

Sarki csér (Forrás: guardian.com).
2015. 03. 02.

Ha a madárvilág rekordereiről esik szó, egy közülük elég közismert, talán még azok között is, akik nem foglalkoznak holmi tollas ügyekkel. A sarki csér, egy jóképű, narancssárga csőrű, fehér tollazatú madár, mely vonulása közben évente több mint 80 000 km-t tesz meg. Ezzel nemcsak a madarak közt számít abszolút elsőnek, hanem az emlősök között is.

Parlagi sas fészekőrök a 2014. évi 3. váltásban (Fotó: Fatér Imre).
2015. 03. 02.

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME), együttműködve a Hortobágyi, a Bükki és a Kőrös-Maros Nemzeti Park Igazgatósággal, a HELICON LIFE+ projekt keretében, önkéntesek bevonásával ismét parlagi sas fészekőrző akciót hirdet három Különleges Madárvédelmi Területen 2015-ben.

Oldalak