Lepketábor Sajómercsén

A Magyar Madártani Egyesület munkatársai idén először szerveztek olyan természetvédelmi tábort, amelynek főszereplői nem a madarak, és még csak nem is gerinces állatok, hanem a rovarok egy változatos, színpompás csoportja, a lepkék voltak.

Fotó: Kozma Péter

A tábor helyszíne a Heves-Borsodi-dombság peremén fekvő falucska, Sajómercse, ahol egy különleges, lepkefajok védelmére kijelölt európai jelentőségű védett terület található, amely része az Európai Unió ökológiai hálózatának, a Natura 2000 hálózatnak.

Fotó: Kozma Péter

A lepketábor résztvevői bepillantást nyerhettek a természetvédelemi szakemberek munkájába, megismerkedhettek a kutatók által használt módszerekkel, és azokkal a hagyományos gazdálkodási formákkal, valamint területkezeléssel, amelyek segítenek megőrizni ezeket az értékes élőhelyeket.

Kozma Péter