Harkály Camp II. - beszámoló

Szakosztályunk második alkalommal rendezte meg harkályismereti és harkálymegfigyelő táborát 16-28 éves fiatal MME tagok számára március első hétvégéjén a Kőszegi-hegységben.

Fotó: Horváth-Mühlhauser Gábor

A táborozók péntek délután-este érkeztek meg kőszegi szállásunkra, a Ciklámen Üdülőbe. Legtöbben még előtte meglátogatták a Bechtold István Természetvédelmi Látogatóközpontot, a Chernel-kertet és a Chernel-kerti Madárvédelmi Mentőközpontot. Az estét egy rövid bevezető beszéddel Gerard Gorman, Szakosztályunk elnöke és Cserép György, Szakosztályunk titkára nyitották meg, majd Dr. Németh Csaba, az Őrségi Nemzeti Park igazgatóhelyettese ismertette a Nemzeti Park működését, programjait és mesélt területeiről is, hogy még a túrák előtt jobban megismerjük a tábor helyszínének környezetét. Vacsorára jóízűen fogyasztottuk el a bográcsos gulyáslevest, melyet Klébert Antal, a Nyaktekercs Munkacsoport szakkoordinátora főzött nekünk és közben tartalmas beszélgetéseket folytattunk egymással.

Szombat reggel mindenki elkészítette reggelijét és szendvicseit, majd 8 órakor elindultunk a túrára. Kettéosztottuk a csapatot és nekivágtunk az erdőnek. Kísérőink a Nemzeti Park helyi természetvédelmi őrei voltak, akiktől a nap folyamán sokat tanulhattunk. A környék legjobb harkályos területeire vittek minket, így szerencsénk volt a legtöbb hazai harkályfajt megfigyelni. Távcső elé került nagy fakopáncs, közép fakopáncs, fekete harkály, zöld küllő, hamvas küllő és az egyik csapat még fehérhátú fakopáncsot is látott. 16 óra körül értünk vissza a szállásra, majd egy kis pihenő után a Szakosztály néhány tagja tartott előadásokat. Dr. Németh Csaba az őrségi bölényekről, Gerard Gorman általában a harkályokról, Klébert Antal pedig a nyaktekercsről és a Nyaktekercs Munkacsoport tevékenységeiről, céljairól mesélt. Aznapi vacsoránkat közösen a Cáki Csikó Csárdában fogyasztottuk el. Az este zárásaként Schmidt András, az Agrárminisztérium Természetmegőrzési Főosztály osztályvezetője egy harkályos kvízzel készült nekünk, amelyet 3 fős csapatokra osztva játszottunk végig. Mindenki nagyon élvezte és ezalatt is sokat tanulhattunk a harkályokról.

A harkályos kvíz első három helyezett csapata
Fotó: Cserép György

A tábor utolsó napján, vasárnap reggel még három érdekes előadást tartottak nekünk, Sztrehárszki Lili a fehérhátú fakopáncsról és a faj országos monitoring programjáról, Frank Tamás az erdei mikroélőhelyekről és a holtfák jelentőségéről, Schmidt András pedig az EU Biodiverzitás Stratégiája 2030-ig és az EU természet-helyreállítási rendelet tervezetéről mesélt. A tábort a prezentációk után Cserép György zárta le.

Eredményes, jó hangulatú hétvégét töltöttünk Kőszegen! Már nagyon várjuk a következő Harkály Campet!

Amennyiben csatlakoznátok Szakosztályunkhoz vagy akár célzottan valamelyik Munkacsoportunkhoz, esetleg részt vennétek terepi felmérésekben, keressetek minket e-mailben (harkalyvedelem@mme.hu), Facebookon vagy akár Instagramon!
Mindenkit sok szeretettel várunk!