2018.05.25
Tápió-vidéki Helyi Csoport

Fülemülék éjszakája - Tápió-vidéki Helyi csoport

Idén a Tápió-vidéki helyi csoport 2 helyszínen rendezte meg a Fülemülék éjszakája programot.

Tápiószele

Idén hatodik alkalommal került megrendezésre a madarak és fák napja rendezvénnyel egybekötött fülemülék éjszakája program a tápiószelei Blaskovich Múzeum kúriakertjében. A rendezvény a helyi óvodások és iskolások egyedi verses előadásával vette kezdetét, ezután a Blaskovich Múzeum Baráti Kör tartott előadást a múzeum történelméről, annak különleges szépségű botanikus kertjéről. A Baráti Kör és a Duna-Ipoly Nemzeti Park Igazgatóság közösen ajándékozta meg az év madara rajzpályázat nyerteseit, a különleges pályaműveket a park fillagóriájában a rendezvény egésze alatt megtekinthették a látogatók. A díjazás után Vidra Tamás beszélt a madarak és fák napja jelentőségéről és természeti értékeink megóvásának fontosságáról.
A rendezvény végén a kúriakertben tartottunk egy rövid élőlényismereti túrát, amely során a résztvevők megismerhették a mesterséges odúkihelyezés jelentőségét, a különböző odútípuskoról kaphattak információkat, valamint a kihelyezett kötőalkalmatosságokba bepillantva megtudhatták azt is, hogy a madarak mellett pelefajok és kövi poszméhek is előszeretettel használják a régi fészkeket. A helyszínen található agg korú fák levelein bemutathattuk az aknázómolyok tevékenységét és sétánk során a madárbarát kertről, valamint az itatók fontosságáról kaphattak hasznos tanácsokat az érdeklődők.
A túra során az est "sztárvendége" a fülemüle is hallatta területjelző, gyönyörű hangját, amelyet feketerigók, örvös légykapók és gyurgyalagok is kísértek.

Sári Gergő

Tápióság

Május 12-én Tápióságon megtartottuk az idei Fülemülék éjszakája programsorozat második eseményét.
A rövid túrát (kb. 2,5 km) este 19:30-kor kezdtük és kb 2 órán át tartott, így sötétben tudtuk befejezni. Utunkat a tápiósági sportcsarnok parkolójánál kezdtük, majd egy kisebb kitérővel elsétáltunk a Cimbáld-rétre, ahol található egy ex lege védett földvár. A földvár tetejéről megtekinthettük az alattunk húzódó kaszálót és a Tápiót. Ezután megnéztük a néhány éve felújított partfalat, ami jelenleg is több pár gyurgyalagnak ad otthont. A túra során több helyről is hallhattuk a programsorozat címadó madarának énekét, valamint hallhattunk még különböző poszáta fajokat, kakukkot, nagy fakopáncsot, zöld küllőt, erdei pintyet és láthattuk az egyre fogyatkozó füsti fecskék nagyobb csapatát táplálkozás közben. A földvárról leérve a Tápió mentén sétáltunk vissza kezdőállomásunkra és a séta végén nagy örömünkre hallhattuk az évek óta Tápióság iskolakertjében költő macskabagoly párt is.
A programon kb. 25 fő vett részt. Köszönjük mindenkinek, hogy eljöttek programunkra és külön köszönet Sári Gergő tagtársunknak a túra megszervezéséért és levezetéséért.