Téli gólya

Több alkalommal figyeltek meg a december folyamán fehér gólyát Süttő közelében, a Duna mellett.

A fehér gólya közismert vándormadár, de szinte minden télen előfordul, hogy megpróbál áttelelni nálunk egy-két példány. A decemberi, viszonylag enyhe idő ehhez megfelelő feltételeket jelentett. Az időjárás hidegebbre fordulása után a gólya valószínűleg délebbre vonul. [munkatársunktól]

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület Bükki Helyi Csoportja bagolylesre hívja az érdeklődőket. A rendezvény célja a figyelemfelkeltés az ember környezetében, sokszor városban is lépten-nyomon megfigyelhető, állatokra, növényekre, gombákra,  természeti értékekre, és ezek védelmére.

Országos Sasszinkron eredmények 2004-2019 között (Forrás: MME Monitoring Központ)

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) a nemzetipark-igazgatóságokkal és más civil szervezetekkel együttműködve immáron 17. alkalommal szervezi meg az Országos Sasszinkront, a hazánkban telelő ragadozómadarak éves számlálását 2020. január 17-19. között.