Téli madárszámlálás

A Mindennapi Madaraink Monitoringja (MMM) program felmérői január 1-én megkezdték a téli felmérést.

A programban az elmúlt 5 évben mintegy 550 felmérő vett részt, közülük tavaly januárban nyolcvanan a téli felmérést is elvégezték. Mint a nevéből is kitűnik, ez a program nem a ritka madárfajok állományának megismerését tűzte ki célul, hanem tulajdonképpen a hazánkban fészkelő ill. telelő gyakori madárfajok állományainak alakulását kíséri figyelemmel. [munkatársunktól]

Monitoring

Egy kínai, amerikai és kanadai kutatókból álló kutatócsoport azt állítja, hogy megtalálta a világ eddigi legkisebb méretű dinoszauruszát. A csapat egyik tagja az őslényt a legfurcsább leletként írta le, amivel valaha találkozott.

Csatlakozz te is a Föld Órájához! Ahogy minden évben, úgy idén is lesz Föld Órája! A világ legnagyobb önkéntes akciója keretében most arra kérünk mindenkit, hogy március 28-ától egy – vagy akár több – vállalással álljon ki a természet és a fenntarthatóság mellett.

Kedves szülők, tisztelt pedagógusok, a mostani nehéz helyzetben szeretnénk a figyelmükbe ajánlani az elmúlt évek fejlesztéseit, amit a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület hozott létre. A fejlesztések segíthetik a pedagógusok tanórákra való felkészülését vagy az órák, szakkörök élményszerűbbé tételével a tanulók motiválását.