Vegyen részt programjainkban!

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület működése során speciális faj- és területvédelmi programokat hajt végre. Ezek az akciók jellegüknél fogva nem mozgathatnak meg tömegeket, ugyanakkor nem feledkezhetünk meg arról, hogy nem elegendő, ha kutatóintézetként működünk szűk szakmai területeken. Ennél sokkal fontosabb, hogy tevékenységünk ezer szállal kapcsolódjon a lakosság mindennapi életéhez, fő célnak tűzve ki a közösségépítést és az emberek széles körű bevonását a gyakorlati természetvédelembe.

Nincs szükség madártani ismeretekre és felszerelésre!
A „Bárki bekapcsolódhat!” jelmondatunk azt jelenti, hogy sem madártani szakértelemre, sem különleges felszerelésre nincs szükség. Közösségi programjainkon, madárgyűrűző táborainkban az érdeklődőket az MME felkészült, távcsővel és teleszkóppal felszerelt önkéntesei és munkatársai várják.

Együtt a madarakkal – együtt az emberekkel
Közösségi programjaink középpontjában – bár ez első hallásra furcsának tűnhet -, nem kizárólag a madarak állnak, hanem az emberek, a táj, a növény és állatvilág egysége. „Madarászni jó” – olvashatjuk az Európai Madármegfigyelő Napok oldalon, de madarászni társaságban, főleg gyerekek és felnőttek vegyes közösségében, még jobb.

Játszva kutatás
A madarász kirándulások, programok a tudományt, a természetvédelmet is szolgálják, hiszen a látott vagy befogott madarak szolgáltatta adatok bekerülnek a különböző adatbázisokba. Akiket kiemelten érdekel a civil kutatás, itt különösen az általános- és középiskolák, a felsőoktatási intézmények tanulóira és pedagógusaira gondolunk, az bekapcsolódhat a Monitoring Központ kirándulós-adatgyűjtős programjaiba is.