2019.10.15
Veszprém Megyei Helyi Csoport

Természet – ismered? Veszprém megyében.

A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület Veszprém Megyei Helyi Csoportja és a nemesgulácsi Keresztury Dezső Általános Iskola és Szakközépiskola versenyfelhívása.

A verseny szervezői: A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület Veszprém megyei Helyi Csoportja és a nemesgulácsi Keresztury Dezső Általános Iskola és Szakközépiskola.

A verseny célja: A természetvédelmi verseny célja, hogy felkeltse az érdeklődést a 10-15 éves korosztály számára a természet értékei iránt. Az iskolai tananyag kiegészítéseként a diákok még mélyebb ismeretekre tegyenek szert a gyakorlati természetvédelem, a hazai madár- és kétéltű-hüllő fauna, valamint a Balaton-felvidéki Nemzeti Park értékei témakörökben. A 2019-2020. év „Év fajai” erős hangsúllyal szerepelnek a verseny feladatai során.

A verseny menete: A versenyt Veszprém megyei általános iskolák 5-8. évfolyamos tanulói számára hirdetjük meg, 3 fős csapatok részére. A versenyben való részvétel előzetes nevezéshez kötött. A verseny két fordulóból áll: az első fordulóban írásbeli tesztlapot kell kitölteni, melyet elektronikus úton kell kitöltve visszaküldeni a verseny szervezőinek. A legtöbb pontszámot elért 10 csapat jut a döntőbe (II. forduló), mely terepi megméretés lesz Nemesgulácson, madárgyűrűzési bemutatóval színesítve. A versenyen való részvétel ingyenes, a döntőre utazás költségeit nem tudjuk támogatni.

Nevezés: Az iskola, csapattagok és felkészítő tanár nevével e-mailben a veszprem@mme.hu címen.

Nevezési határidő: 2019. november 30.

Fordulók időpontja:
Az I. forduló 2020. március 31.-vel zárul.
A döntő 2020. május 13. 8.30-tól lesz Nemesgulácson, a Keresztury Dezső Általános és Szakközépiskola helyszínein.

A verseny témakörei:
    Magyarország madárvilága
    A hazai kétéltű-és hüllő fauna ismerete
    A Balaton-felvidéki Nemzeti Park élő és élettelen értékei, tájegységei
    A Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület fajvédelmi tevékenységeinek ismerete
    2019-2020-as évek „Év fajai” (madár, fa, kétéltű-hüllő, gyógynövény, emlős, ősmaradvány, hal, gomba, vadvirág, rovar, vízi makrogerinctelen)

Értékelés: A döntőbe jutott 10 csapat oklevelet kap, az I-III. helyezett értékes nyereményben részesül.

Adatvédelem: A versenyre jelentkezéssel úgy tekintjük, hogy a törvényes képviselő beleegyezését adta a versenyen való részvételhez, illetve az eredmények interneten való megjelenítéséhez.