Szent Lőrinc könnyei (Fotó: Imre Péter)

A „Szent Lőrinc könnyei” elnevezés árulkodik arról, hogy Lőrinc nap (augusztus 10.) környékén érdemes figyelnünk az éjjeli égboltot, ha csillaghullást szeretnénk látni, fényképezni.

Szappanfű (Fotó: Babai Dániel)

Júliustól egészen ősz elejéig virágzik a szappanfű, ami nemcsak szép, hanem hasznos is annak, aki érdeklődik a környezetbarát háztartási praktikák iránt.

Orbáncfű (Fotó: Molnár Ábel)

Lassan megérik a nyár, aratják a búzát, a nyár eleji virágkavalkád is elnyílott már. Az erdő harsány zöldje mélyebbé válik, de ilyenkor is találhatunk néhány érdekes virágzó növényt kirándulásaink során.

Nőstény denevér kölykével (Fotó: Forrásy Csaba)

Tavasztól őszig a szürkület fényénél - esetleg nyári éjszakákon sétálva az utcai lámpák körül - gyakran láthatunk vadászó denevéreket. Nincs okunk félni tőlük, hazánkban előforduló 28 fajuk ugyanis mind rovarevő.

Sajmeggy (Fotó: Benedek Veronika)

Itt a nyári gyümölcsszezon, sorban kerülnek elénk a boltokban a finomabbnál finomabb színes, illatos gyümölcsök. A választásnál figyeljünk a környezetvédelemre is: lehetőleg csak hazai, és környezetbarát módon termesztett gyümölcsöt vegyünk! Most pedig nézzük meg azt is, hogy mi érik ilyenkor a kerteken kívül – erdőn, mezőn!

Kacsafarkú szender (Fotó: Kovács Norbert)

Bár rovar, sokan kolibrinek nézik és életmódja, megjelenése valóban nem kevésbé különleges, mint e levegőben lebegő, nagy energiaigényüket nektárfogyasztással fedező madaraké.

Mocsári teknős (Fotó: Tóth Mara)

A lassú folyású vizeket és állóvizeket kedveli, hazánk egyetlen őshonos teknőse. Élőhelyeinek átalakítása mellett a felelőtlen állattartás nyomán a természetbe kerülő idegenhonos teknősfajok is veszélyeztetik állományát.

Őzgida (Fotó: Máté Bence)

Április és július között minden évben elérkezik a madárfiókák, őzgidák és más állatkölykök időszaka. Mikor segítsünk, mikor nem szabad beavatkozni? Rengeteg ajánlás, felhívás és tévhit is terjed erről. Az alábbi rövid írással összefoglaló képet szeretnénk nyújtani a témában.

Pipacs (Fotó: Babai Dániel)

A településeket környező mezőgazdasági területeken tavasz végén, nyár elején színpompás virágkavalkád fogadhat minket. A vetési gyomként számontartott fajok között például rengeteg gyönyörű virágú egynyári növényt találunk.

Oldalak