2011.10.25
Gömör-Tornai Helyi Csoport

Bódva-völgyi tanösvény

A tábor legfontosabb feladata a hosszú távú madártani monitoring mellett a fiatalok szemléletformálása, az Aggteleki Nemzeti Park természeti értékeinek bemutatása, a gyakorlati természetvédelmi ismeretek továbbadása.

gyűrűzési munka
A gyűrűzést mindig nagy érdeklődés kíséri.

A mintegy 2,5 km hosszú Bódva-völgyi tanösvény Perkupa központjából indul, és a vasútállomást elhagyva, a Bódva folyó hídja után a folyó mellett haladó földúton vezet Köszvényes-kútig. Célja, hogy bemutassa a folyópart természetes és természetközeli élőhelyeit és az emberi tevékenység tájra gyakorolt hatását.

bemutató tábla
Két bemutató tábla a sok közül.

A sétaút áthalad ártéri ligeterdőn, gyertyános tölgyesen, kaszálóréten, egyéb vízhez kötődő növénytársulásokon. A kihelyezett táblák segítségével megismerhetjük a terület jellegzetes növény- és állatfajait, valamint az agresszíven terjeszkedő, más őshonos növényfajokat kiszorító, úgynevezett özönnövényeket is.
A táborba érkezve a madárgyűrűzés 100 éves történetét, valamint az elmúlt években kiemelt figyelmet kapott madárfajokat bemutató ismertető táblák láthatók.
A táborban madárgyűrűzési bemutatón is részt lehet venni.

gyűrűzés
Óvodások és iskolások is részt vehetnek madárgyűrűzési programon.

A tanösvényhez kísérőfüzet készült, melyben a bejárás során szerzett ismeretek feldolgozását segítő feladatlapok is találhatók.
A tanösvény augusztus közepétől október végéig látogatható, a tábor ideje alatt.

A tanösvény felújítására és bővítésére a Zöld Iránytű Alapítvány támogatásával került sor 2011-ben.

zöld iránytű alapítvány