Sisegő füzike

physib
Leírás és életmód

A legvilágosabb színű füzikefajunk feltűnő citromsárga szemöldöksávval. Rovarevő. A fiókákat puhább rovarokkal, hernyókkal táplálják, melyeket a lombkoronaszintben szedegetnek össze. Vonuló, a telet Közép-Afrikában tölti. A hazánkban fészkelő füzikéink közül a legkésőbb érkezik meg és általában a legkorábban vonul el. Jellemzően április és szeptember hónapok között figyelhető meg. Fokozatosan felgyorsuló énekéről könnyen felismerhető. Vonulása során a síkvidékeken is megfigyelhető.

Eurázsiai elterjedésű madár, mely nálunk sem ritka. A domb-, de még inkább a hegyvidékeket részesíti előnyben, ahol elegyes állományú erdőket, főként bükkösöket talál. Évente egy fészekaljat nevel. A fészek, akárcsak a többi füzikefajnál a talajon, vagy annak közvetlen közelében épül, meglehetősen zártan. Csak az oldalán található egy apró bejárat. Építőanyagnak leveleket és fűszálakat használ. A tojások száma igen eltérő lehet, de többnyire 5-8 kerül a fészekbe. Csak a tojó kotlik, miközben a hím a közelben énekel. A fiókák etetésében már mindkét szülő kiveszi a részét.

Állományváltozás