Vessz el a részletekben!

Bizonyos esetekben a szín és a nagyobb minták nem elegendőek a madár azonosításához. Az ilyen esetekben az átfogó képpel kell kezdeni, majd alaposabban meg kell vizsgálni a kisebb határozójegyeket. A lecke végére képesnek kell lenned meglátni a kisebb  határozójegyeket, hogy elkülönítsd a hasonló színnel rendelkező madarakat; különbséget fogsz tudni tenni a fiatal és öreg (felnőtt), valamint a hím és tojó madarak tollruhája között.

Téma
Kisebb minták

Tréningezd magad, és koncentrálj a részletekre: sokszor ezek az apró jelek visznek közelebb a madár beazonosításához.

Kor, évszak, nem

Kevesen tudják, hogy a madarak rendszeresen vedlenek. Költési időn kívül nyugalmi tollruhát, udvarlási időben nászruhát viselnek. A nászruhát úgy érik el, hogy az előző őszi/téli vedlés során kifejlődött friss tollak vége lekopik, és tavaszra színpompássá válnak az ilyen tollruhát viselő fajok.

Genetikai furcsaságok

Ha már minden határozói jegyet ismersz, és a fiatalokat is meg tudod különböztetni az idősektől, és a tojókat a hímektől, akkor jönnek az összezavaró furcsaságok, azaz a genetikai eltérések.