"Wisdom", a 65 éves albatrosz újra fiókát nevel!

A legidősebb ismert vadon élő madár, a "Wisdom" ("Bölcsesség") névre keresztelt Laysan-albatrosz, újra anya lett.

"Wisdom" a tojáson (Fotó: Greg Joder)

A legalább 65 éves madár a Midway-szigeteken létrehozott rezervátum területén fészkel, mely része a  Papahānaumokuākea Tengeri Rezervátumnak. A fióka február 1-én bújt ki a tojásból és a Kūkini nevet kapta, mely hawaii nyelven Hírnököt jelent. A kotlási feladatokat január 20. óta "Wisdom" párja látta el, amíg a tojó madár a tengeren vadászott és csak február 7-én tért vissza teli hassal. A hím azonnal útnak is indult táplálékszerző körútjára.

"Wisdom" párja látta el a fiókát az első napokban (Fotó: Kiah Walker).

„Wisdom az inspiráció és a remény jelképe”, mondta Robert Peyton, a rezervátum vezetője. „Tudományos szemszögből nézve az albatroszok alapvető jelentőségű jelölő fajai az óceánoknak, melyek emberek millióinak nyújtanak megélhetési forrást. Wisdom legalább egy évtizeddel megdöntött minden olyan rekordot, mely a gyűrűzött madarak élettartamára vonatkozik. A Midway-szigeteken élő több mint egymillió albatrosz megmutatja, hogy még milyen sokat kell tanulnunk a minket körülvevő világból.”

A néhány évvel ezelőtti felvételen látszik, ahogy "Wisdom" lerakja tojását
(angol nyelvű videó)

"Wisdom" legalább 40 fiókát nevelt fel eddigi élete során, és valószínűleg közel 5 millió km-t repült 1956-ban, a Midway-szigeteken történt első gyűrűzése óta. További érdekesség, hogy Chandler Robbins biológus, aki 1956-ban gyűrűzte meg "Wisdomot", 46 évvel később újra láthatta a madarat az akkori fészkelőhely közelében. Robbins 97 évesen még mindig látogatja a szigetet és csinálja, amit a legjobban szeret.

"Wisdom" fiókája nincs egyedül. Albatroszok százezrei érkeznek meg késő novemberben a Midway-szigetekre. Decemberben önkéntesek 470 000 elfoglalt fészket számláltak – mivel minden fészket két madár képvisel, a szigeteken élő ivarérett egyedek száma 940 000. Ennél sokkal több madár van a szigeten, hiszen a számlálás csak a párba állt egyedeket vizsgálta.

Ezek a számok is azt bizonyítják, hogy a Midway-szigeteki rezervátum fészkeléshez megfelelő körülményeket biztosít a világ legnagyobb albatrosz populációjának számára.

Néhány albatrosz, mely a szigeteken lelt otthonra (Fotó: USFWS).

Az eredeti cikk: http://usfwspacific.tumblr.com/post/138959299310/wisdoms-chick-hatches-a...