2019.07.27
Zempléni Helyi Csoport

Élményidézés a 2017. évi zempléni madarásztáborból

Nyári táborunkba évről-évre egyre több látogató érkezik, akik együtt töltenek velünk pár napot, vagy akár egy teljes hetet, közel a madarakhoz, a természethez. A tábor alatt vagy után a madárbarátok sorra csatlakoznak hozzánk és tovább segítik munkánkat. Az alábbi élménybeszámoló egy már több, mint tíz éve a Zemplénben táborozó lány, Anna tollából ered, aki lelkesen segíti és dokumentálja is a rendezvényeinket.

Kis tábor, nagy élmények

A hivatalos tábor 2017. augusztus 14. napján, hétfőn indult, viszont voltak akik már az előtte lévő hétvégén kilátogattak, lefoglalták sátorhelyüket vagy ágyaikat a házban és beköltöztek a következő egy hétre.
A gyűrűzés két napon keresztül történt, kedd reggeltől szerda délutánig. A gyerekek és a felnőttek is tanulhattak, gyönyörködhettek a madarakban és megtalálhatták kedvencüket, ugyanis fajok tekintetében változatos listát mutathattunk fel, 21 fajjal, amik közt volt például a nyaktekercs, mind az öt poszáta faj, a tövisszúró gébics, a csilpcsalp-, a sisegő-, és a fitiszfüzike és összesen közel száz példánnyal találkozhattunk ezidő alatt.
Az itt megismert fajokról az érdeklődők ismertető anyagok által tudhattak meg még többet, még a gyerekek is a matricás füzetek és a különféle kitűzők által. Amikor gyűrűzésre nem volt lehetőség, akkor túrákat szerveztünk, íjászkodtunk, gyermeki lelkesedéssel építettünk gyurmából egy erdőszéli tanyát vagy épp társasoztunk, kártyáztunk és barkóbáztunk. Az egyik társasjáték az Activity junior volt, de már annyira ismertük a benne lévő kártyákat, hogy sajátokat kellett írnunk, így került a társasba például az ultrahangos medvecsapda, a tejoltó enzim, az integrált növényvédelem és a szabad tűzön készült vörösboros marhapörkölt.
Majdnem minden nap volt egy-egy kirándulás valamerre. Kimentünk egy közeli vadászleshez, a szinte a helyi csoport ház hátsó kapujánál kezdődő kőtengerhez, voltunk a Tekerjes-völgyben bagoly odúkat kihelyezni szintén egy túra keretében, és még a tábor utolsó előtti napján eljutottunk Erdőbényére egy szép sétára az ottani fás legelőhöz, majd a visszaúton két helyen megállva rákásztunk a patakban felállított csapdáknál.
Aznap délután még meglátogattuk a helyi templomot is denevérek után kutatva nagy lelkesedéssel, ám ennél sajnos kevesebb sikerrel.
Ha éppen az udvaron ültünk, akkor sem tétlenül töltöttük el az időt, hiszen a tüzet mindig életben tartotta valaki és az ezen készült lecsó és pörkölt is rátalált szerető gazdáira.
Esténként vetítést nézhettünk korábbi madármegfigyelő programokról, így bővítve tudásunkat más tájak élővilágával. Madárhang felismerő versenyen vehettünk részt, a játékosabb kedvű éjszakákon vérfarkasokká válhattunk az alszik a város társas továbbgondolása által vagy sámándobolás közben kikapcsolódhattunk a tűz körül. Ezek közben a legkülönfélébb képek készültek el a társaságról, de a hangulatot mindegyik tökéletesen leírja.

Hámori Anna

A gyűrűzésben nyújtott remek segítséget Somoskői Péternek köszöntük szépen!

A táborban készült képeket megtekinthetitek a közösségi oldalunkon: https://www.facebook.com/mmezemplenihcs/