Mindhárom kategóriában dobogós, egyben győztes Magyarország a 25. Európai Madármegfigyelő Napok rendezvényen

A hagyományosan október első hétvégéjére meghirdetett, 25. jubileumát ünneplő programon idén is 41 ország madártani szervezete, köztük hazánk BirdLife képviselője, a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) vett részt. Az összesített eredmények alapján Európában és Közép-Ázsiában a tavalyinál is több, legalább 956 helyszínen, több mint 5,2 millió madarat figyelt meg a 25 ezer résztvevő!

Sokan az Európai Madármegfigyelő Napok keretében néznek először távcsőbe, teleszkópba (Fotó: Orbán Zoltán)

A világ egyik legjelentősebb madártani hagyományával rendelkező Magyarország minden évben jól szerepel az országok közötti játékos versenyben, idén a három kategóriából egyben hazánk lett a nyertes, és ha minden adat időben beérkezett volna, akkor a helyszínek számában is holtversenyben az élen zárhattunk volna:

• rendezvényhelyszínek száma
  1. Hollandia (158 helyszín)
  2. Magyarország (140 [késve beérkezett adatokkal 158] helyszín)
  3. Lengyelország (88 helyszín)

• résztvevők száma
  1. Magyarország (4 945 [késve beérkezett adatokkal 5 152] fő)
  2. Svájc (4 172 fő)
  3. Lengyelország (3 731 fő)

• látott madarak száma
  1. Hollandia (1 343 440 példány)
  2. Svédország (794 172 példány)
  3. Magyarország (707 315 [késve beérkezett adatokkal 724 897] példány)

A három leggyakoribb megfigyelt madárfaj:

• nemzetközi viszonylatban
  1. erdei pinty (1,15 millió példány)
  2. seregély (1,03 millió példány)
  3. apácalúd (590 ezer példány)

• Magyarországon
  1. seregély (572 ezer példány)
  2. örvös galamb (27 ezer példány)
  3. nyári lúd (25 ezer példány)

Mindnekinek köszönjük a részvételt, a szervezőknek és adatközlőknek pedig külön köszönet áldozatos munkájukért és az információkért is!

Vásony Petra – Orbán Zoltán