Árva madárfiókák?

A napokban sokan találkozhatnak a parkokban, kertekben röpképtelen madárfiókákkal. Az MME arra kér mindenkit, hogy ne fogják meg, és ne vigyék haza őket, mert a madárfiókák az esetek döntő többségében nem árvák.

A rigófélék fiókái, de a parkokban szintén gyakran előforduló vörösbegy fiókák is gyakran még azelőtt kiugrálnak a fészekből, hogy megtanulnának repülni. A szülők ilyenkor egyenként megkeresik és a földön, a bokrok között etetik őket. Fáradtságos, és gyakran hasztalan próbálkozás a felnevelésükkel kísérletezni, hisz szinte képtelenség otthon folyamatosan változatos rovareleségről gondoskodni.

Természetesen előfordulhat, hogy egy-egy fióka kiesik a fészekből. A ragadozómadaraknál és a baglyoknál megesik hogy az első repülésük rosszul sikerül, ekkor a fiatalok egy-két napot a földön töltenek, mielőtt szárnyra kelnének. Előfordulhat az is, hogy egy vörös vércse fióka szárnyait próbálgatva az utcán landol Budapest belvárosában. Ha az odú vagy a fészek alatt találunk tehetetlen madárfiókát, akkor a legjobb, ha visszahelyezzük a testvérei közé, ha pedig a kertünkben látunk gyengén repülő fiatal madarakat, ne zavarjuk őket, csak messziről figyeljük próbálkozásaikat, és lehetőleg tartsuk távol tőlük a macskákat!