Három uhufiókát pusztítottak el brutálisan, majd temettek el sietősen Ausztriában

A BirdLife Austria szomorúan számolt be három uhufióka pusztulásának körülményeiről a nyugat-weinviertel-i régióból, Alsó-Ausztriából

Uhu (Fotó: PannonEagle archívum)

Tegnap előtt egy figyelmes madárbarát értesítette a BirdLife Austria madárvédelmi szervezetet a rettenetes felfedezéséről. Három, öt hetes korban elpusztított uhufiókára bukkant: a kirepülési helyüktől nem messze eltemetett fiókák tollazata csupa vér volt, horzsolások és alvadt vér borította a csőrük környékét. A rendőrség értesült az esetről és nyomozást kezdeményezett az ügyben.

„Ki akarná megölni ezeket az öthetes fiókákat és miért?” teszi fel a kérdést a madárbarát, az eset felfedezője, aki szeretne névtelen maradni a helyi körülmények miatt. „Az elkövető kivételesen brutális volt és feltehetően magabiztos a tett elkövetésében” mondja Matthias Schmidt a BirdLife Austria munkatársa, „mivel a madarak a költőhelyhez nagyon közel voltak hevenyészve eltemetve”. A madarász rendszeresen látogatta a fészkelőhelyet, hogy ellenőrizze a tojó madarat amint kotlik a tojásokon, majd később a fiókákat, amiket néhány hete figyelt. Hétfőn arra lett figyelmes, hogy a fiókák nincsenek a költőüregben. Ezt követően kezdte el szisztematikusan keresni őket és talált rájuk a már említett körülmények között. Mindössze 5 héttel a kikelésük után az életük brutális véget ért. A rendőrség értesült az esetről és jelenleg folyik a vizsgálat az ügyben.

Az uhu – Bubo bubo

Az uhu a legnagyobb testű bagolyfaj a világon. Melle barnás-fekete, míg a háta valamivel sötétebb. 60 és 75 cm hosszúságúak és 160-180 cm-es fesztávolsággal rendelkeznek. A csőrük színe a sötétbarnától a feketéig változhat. A hímek jellegzetes territoriális, fojtott „u-hu” kiáltását késő decembertől márciusig valamint októberben ismét hallhatjuk. A tojó általában március-áprilisban kotlik a tojásokon, melyekből a fiókák 30 napos inkubációs időt követően kelnek ki. Az uhu, csúcsragadozó szervezet lévén, rendkívül fontos szerepet játszik az ökoszisztémában.