Jól éreztük magunkat a XVII. Fehértó Napján

A progamot szervező Körös-Maros Nemezeti Park Igazgatóság (KMNPI) munkatársai beszámolója szerint 2.500-3.000 látogatót vonzott idén is az egész napos "XVII. Fehér-tó Napja" rendezvény Kardoskúton.

Fehértó Napja, Kardoskút - 2016. szeptember 17. (Fotó: Orbán Zoltán).

A KMNPI nyílt napján az érdeklődők bejuthatnak a Fehértő fokozottan védett, egyébként nem látogatható területeire is. Az idei nyár sok esőjének köszönhetően a tómeder keleti részében volt víz, így változatos medávilágban gyünyörködhettek a távcsövekbe, teleszkópokba pillantó madármegfigyelők.

A rendezvény fesztivál eseményei szokás szerint a Kardoskúti Múzeum és Pusztaközpontban várták a gyerekeket és felnőtteket. Itt kapott helyet a Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület (MME) sátra is, ahol az egyesület által koordinált kékvércse-védelmi LIFE+ projekttel, játszószőnyeggel, játékos fejtörőkkel és a Madárbarát kert program eszközeivel vártuk az érdeklődőket.

A játszószőnyeg nagy sikert aratott – a gyerekek játszhattak, miközben szüleik kényelmesen pihenhettek is (Fotó: Orbán Zoltán).
A játszószőnyeg nagy sikert aratott – a gyerekek játszhattak, miközben szüleik
kényelmesen pihenhettek is.

Az ilyen események fő célja nem csak az, hogy betekintést adjunk a munkánkba, de válaszoljuk az emberek „madaras” és természetvédelmi kérdéseire is (Fotó: Orbán Zoltán).
Az ilyen események fő célja nem csak az, hogy betekintést adjunk a munkánkba,
de válaszoljuk az emberek „madaras” és természetvédelmi kérdéseire is.

Köszönjük önkénteseinknek az egész napos munkát, a nemzeti park munkatársainak pedig az ismételt vendéglátást ezen a jó hangulatú eseményen! (Fotó: Orbán Zoltán)
Köszönjük önkénteseinknek az egész napos munkát, a nemzeti park munkatársainak
pedig azismételt vendéglátást ezen a jó hangulatú eseményen!
(Fotók: Orbán Zoltán)

A ”Kék vércse védelme a Kárpát-medencében” (LIFE11 NAT/HU/000926)
programot az Európai Unió LIFE alapja támogatja.

A ”Kék vércse védelme a Kárpát-medencében” (LIFE11 NAT/HU/000926) program