Kerecsensólymok megfigyelése vadmegfigyelő kamerákkal

A kerecsensólyom fajmegőrzési program keretében fiókanevelési időszakban (május közepe június eleje) évente közel húsz fészekhez  a MAVIR segítségével vadmegfigyelő kamerákat helyezünk ki. Az akció célja a zsákmányállatok meghatározása, a párokban történt változások megfigyelése, valamint a fióka korban történt mortalitás okainak a pontosabb megismerése.

12. éves hím kerecsensólyom  a fiókáival (Fotó: Bagyura János)

Fészkenként a kamerák megfelelő működés esetén akár 45 ezer felvétel is készíthetnek. A felvételen egy 12 éves hím kerecsensólyom látható, 2007.05.23-án fészekben fióka korban gyűrűztük, jelenleg a kirepülési helyétől közel 40 km költ. A megfigyelt kerecsensólymok közül ez a legidősebb hím példány bízunk benne, hogy még évekig sikeresen fog költeni.

Az MME Csongrád Megyei Helyi Csoportja online országos madártani versenyt hirdet általános és középiskolások részére. A Beretzk Péter emlékére elnevezett verseny 2019. szeptemberétől 2020. márciusig zajló madárismereti vetélkedő. A versenyen résztvevő diákoknak Magyarország élővilágával kapcsolatos, elsősorban a hazai madárfaunát érintő kérdéseket kell megválaszolniuk.

Európai Madármegfigyelő Napok (Fotó: Orbán Zoltán)

Az Európai Madármegfigyelő Napok (EMN) programot a madártani szervezetek világszövetsége, a BirdLife International indította útjára 1993-ban. Az idei rendezvényre október 5-6-én kerül sor. A programhelyszínekért görgessen lejjebb! A Helyszínek folyamatosan bővülnek! Frissítve: 2019.09.18. 9:37

A madarak globálisan 400-500 millió tonna rovart fogyasztanak el évente (Forrás: https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs00114-018-1571-z)

El tudod képzelni, milyen lenne a világ madarak nélkül? Tudod miért van rájuk szükség? Mármint azon kívül, hogy hangjukkal és látványukkal gyönyörködtetnek minket...Ha mindenképp a hasznukról kell szót ejteni és még nem olvastad Herman Ottó könyvét (A madarak hasznáról és káráról), ez a cikk dióhéjban összefoglalja a témát.