Túravezetők

Fatér Imre

Az MME alapító tagjaként fiatal korom óta járom a természetet, időm nagy részét mindig is ott töltöttem.  Több mint 20 éve hivatásszerűen, főállásban veszek részt  az MME madárvédelmi programjaiban, kiemelten foglalkozom a túzok, parlagi sas, kerecsensólyom, hamvas rétihéja védelemmel.

Az MME 2009-ben bízott  meg az ökoturizmus program koordinálásával. Végzettségem szerint agrármérnök vagyok, közel egy évtizedes gyakorlattal, amit jól tudok hasznosítani természetvédelmi munkámban.

Már 40 éve megszállottan figyelem és kutatom a madarak életét, elsősorban Magyarországon, de jártam több európai, ázsiai és afrikai országban is. Gyakran vezetek madármegfigyelő túrát a Hortobágyon, Heves- Borsodi-síkon, Bükkben és külföldön is, elsősorban kis létszámú csoportok számára. Alap fokon beszélek angolul és németül.

Balázsi Péter

Kisgyerek koromtól figyelem a madarakat, tudásom középiskolai tanulmányaim során mélyült el ebben a témában. Európa több országában volt alkalmam madarászni, Magyarországon már több mint 300 fajt figyelhettem meg. Fajvédelmi tevékenységeim mellett, kiemelten foglalkoztat a környezeti nevelés, és a madárgyűrűzés.

Madármegfigyelő túráim eddig főleg a Bükk hegységet érintették, de vezettem már alföldi területeken is.
Jelenleg a Debreceni Egyetem végzős környezetkutató-ökológus hallgatójaként vagyok lelkes aktivistája az MME-nek. Középfokon beszélek angolul.

Lendvai Csaba

Madarakkal aktívabban 15 éves korom óta foglalkozom. Ökológusként végeztem az ELTE biológus szakán, 2004 óta az MME főállású alkalmazottja vagyok. Az MME Budapesti Helyi Csoport titkáraként tagjaink részére több mint 100 túrát vezettem Budapest környékén és a Kiskunságban. Szervezője vagyok az országos Fehérgólya-védelmi programnak, aktívan részt veszek fokozottan védett fajok (szalakóta, gyurgyalag stb.) felmérésében, de nagyon sok népszerűsítő rendezvény lebonyolításában is szerepet vállalok. A kiskunsági és budapesti területek és az ott fellelhető fajok védelmét érzem az egyik legfontosabb feladatomnak. Számos madarászcsoportot vezettem a Hortobágyon, a Bükkben és a Kiskunságban. A madarak mellett a lepkéket is a szitakötőket is megszállottan kutatom. Középfokon beszélek angolul.

Szabó Attila

25 éve madarászkodom, melyből 10 éve hivatásszerűen is foglalkozom madárvédelemmel. Az elmúlt egy évtizedben rendszeresen vezettem túrákat kisebb-nagyobb létszámú csoportoknak, elsősorban a Borsodi mezőség, illetve a Bükk térségében.

Biológia-földrajz tanárként végeztem, most a Bükki Nemzeti Park alkalmazásában dolgozom, mint terepi munkatárs. Részt veszek az MME madárvédelmi programjaiban: parlagi sas, kerecsen sólyom, vércse fajok, füleskuvik védelemben.

Ezek mellett kétéltűek, és kisemlősök monitorozásával is foglalkozom, az Erdei iskolában végzett rendszeres tevékenységem során nagy rutint szereztem a gyerekekkel és felnőttekkel történő együttműködésben. Középfokon beszélek németül.

Túrafoglalás és további információ